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혼다가 만들었다는 일륜차 U3-X와 작동원리

DinoKim 2009. 10. 5. 12:16

혼다는 일본 도쿄에서 열린 컨퍼런스에서 차세대 전동 일륜차 ‘U3-X‘를 전시했습니다.
외바퀴 자전거처럼 생긴 혼다의 일륜차는 탑승자의 몸의 기울기를 센서로 감지해 균형을 잡으며 다양한 방향으로 움직일 수 있으며, 시간당 6km의 속도를 낼 수 있습니다.

높이 65cm, 폭 16cm로 한 손으로 들을 수 있을 만큼 작습니다.
리튬 이온 배터리를 사용해 완전히 충전했을 경우 1시간 가량 달릴 수 있다고 합니다.


혼다 일륜차 U3-X 작동 원리


U3-X 관련 정보

Honda has developed a new personal mobility technology, U3-X with the world's first drive system that enables movement in all directions.

The U3-X is a compact experimental device that fits comfortably between the riders legs, to provide free movement in all directions just as in human walking forward, backward, side-to-side, and diagonally. Honda will continue research and development of the device including experiments in a real-world environment to verify the practicality of the device.

This new personal mobility device makes it possible to adjust speed and move, turn and stop in all directions when the rider leans the upper body to shift body weight. This was achieved through application of advanced technologies including Honda's balance control technology, which was developed through the robotics research of ASIMO, Honda's bipedal humanoid robot, and the worlds first* omni-directional driving wheel system (Honda Omni Traction Drive System, or HOT Drive System), which enables movement in all directions, including not only forward and backward, but also directly to the right and left and diagonally. In addition, this compact size and one-wheel-drive personal mobility device was designed to be friendly to the user and people around it by making it easier for the rider to reach the ground from the footrest and placing the rider on roughly the same eye level as other people or pedestrians.

Key features of U3-X:

Free movement just as in human walking
1.Device control featuring application of balance control technology cultivated through ASIMO research:
The incline sensor detects the incline of the device based on the weight shift of the rider and determines the riders intention in terms of the direction and speed. Based on the data, precise control is applied to return the device to an upright position, which achieves smooth and agile movements and simple operation by weight shift only.

2.HOT Drive System (Omni-directional driving wheel system):
Honda developed the worlds first wheel structure which enables movement in all directions including forward, backward, side-to-side and diagonally. Multiple small-diameter motor-controlled wheels were connected in-line to form one large-diameter wheel. By moving the large-diameter wheel, the device moves forward and backward, and by moving small-diameter wheels, the device moves side-to-side. By combining these movements the device moves diagonally.

Compact size which fit between the users legs
3.Compact and innovative package:
The combination of the balance control technology and the HOT Drive System enabled the one-wheel style compact and innovative package of the device. In addition, the device adopts a light-weight monocoque body in which the foldable seat, footrests and body cover that also function as the frame are stored in the body of the device, achieving highly portable convenience.

Key specifications of the experimental model:
- Length×Width×Height(mm) = 315×160×650
- Weight = less than 10kg
- Battery Type = Lithium ion battery
- Operation time (with fully charged battery) = 1 hour

* Based on Hondas internal research


위 내용을 구글번역기로 번역한 내용

혼다는 새 개인 이동성 기술, U3 - X는 모든 방향에서 움직임이 가능 세계 최초의 드라이브 시스템을 개발했습니다.

U3 - X는 편안하게 라이더의 다리 사이에 맞는 마찬가지로 인간의 산책에서 앞으로, 뒤로, 대 측면에서 무료로 모든 방향으로 움직임을 제공하는 소형 실험 장치, 사이드, 그리고 대각선. 혼다 연구와 실제 세계의 환경에서 장치의 실용성을 확인하는 실험을 포함한 장치의 개발을 계속할 것입니다.

이 새로운 개인 이동성 장치가 가능한 한 빠른 속도와 이동, 회전을 조정하여 모든 방향으로 멈출 때 기수 체중 변화에 상체 기댈 수있습니다. 이는 ASIMO, 혼다의 2 족 보행 인간형 로봇, 그리고 세계 최초 * 전능 방향 륜 구동 시스템 (혼다 옴니 트랙션 드라이브 시스템, 또는 핫 드라이브의 로봇 연구를 통해 개발된 혼다의 밸런스 제어 기술을 포함한 첨단 기술의 응용을 통해 실현됐다 시스템), 모든 방향에서뿐만 아니라, 앞뒤 등 운동을 가능하게하지만, 또한 오른쪽과 왼쪽에 직접 및 대각선. 또한,이 컴팩트한 크기와 한 바퀴 - 사용자에게 친절하고 사람들이 주변에 대한 기수 발판에서 바닥에 도달하고 대략 같은 눈에 기수를 쉽게 배치함으로써 설계의 개인 이동성 장치 드라이브 다른 사람이나 보행자 같은 수준.

U3의 주요 특징 - X를 :

인간이 걷기와 마찬가지로 자유 운동
1.Device 컨트롤 밸런스 제어 기술 ASIMO 재배 연구를 통해 응용 프로그램의 특징 :
경사 센서 장치의 경사 기수의 체중 변화에 따라 감지 방향과 속도 측면에서 라이더의 의도를 결정합니다. 데이터를 바탕으로, 정확하게 제어할 수는 체중 변화에 의해서만 민첩하고 부드러운 움직임과 간단한 작업을 달성할 수 직립 위치에 장치를 반환에 적용됩니다.

2.HOT 드라이브 시스템 (옴니 - 방향 륜 구동 시스템) :
혼다는 세계 어떤 기대를 포함한 모든 방향, 후방, 측면의 움직임 가능 - 측면 대각선으로 첫 번째 바퀴 구조를 개발했다. 여러 개의 작은 직경 모터 바퀴에 연결되어 제어 라인 하나의 커다란 바퀴 직경이 만들어집니다. 큰 직경의 바퀴를 이동하여 장치를 앞뒤로, 이동 및 이동 작은 직경의 바퀴에 의해, 장치의 동작 측면에 사이드. 장치를 대각선으로 움직 이러한 움직임이 결합하여.

이는 사용자 사이의 다리에 맞는 소형 사이즈
3.Compact 혁신적인 패키지 :
밸런스 제어 기술의 조합과 HOT의 드라이브 시스템을 한 바퀴 스타일의 소형 장치의 혁신적인 패키지를 사용할 수있습니다. 또한, 장치가 빛을 어떤 접이식 의자 footrests 신체도 기능을 프레임으로 장치를 몸에 휴대성이 편리하게 저장되어있는 커버를 달성 무게 monocoque 시체를 채택한다.

실험 모델의 주요 사양 :
- 길이 × 폭 × 높이 (㎜) = 315 × 160 × 650
- 몸무게 = 10kg 미만
- 배터리 타입 = 리튬 이온 배터리
- 운영 시간 (완전와 배터리가 충전) = 1 시간

* 혼다 내부 연구를 바탕으로