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트래픽&통계

전세계 인터넷 이용자 통계

DinoKim 2010. 2. 15. 21:46
INTERNET USAGE STATISTICS
The Internet Big Picture
World Internet Users and Population Stats

WORLD INTERNET USAGE AND POPULATION STATISTICS

World Regions

Population
( 2009 Est.)

Internet Users
Dec. 31, 2000

Internet Users
Latest Data

Penetration
(% Population)

Growth
2000-2009

Users %
of Table

Africa

991,002,342

4,514,400

67,371,700

6.8 %

1,392.4 %

3.9 %

Asia

3,808,070,503

114,304,000

738,257,230

19.4 %

545.9 %

42.6 %

Europe

803,850,858

105,096,093

418,029,796

52.0 %

297.8 %

24.1 %

Middle East

202,687,005

3,284,800

57,425,046

28.3 %

1,648.2 %

3.3 %

North America

340,831,831

108,096,800

252,908,000

74.2 %

134.0 %

14.6 %

Latin America/Caribbean

586,662,468

18,068,919

179,031,479

30.5 %

890.8 %

10.3 %

Oceania / Australia

34,700,201

7,620,480

20,970,490

60.4 %

175.2 %

1.2 %

WORLD TOTAL

6,767,805,208

360,985,492

1,733,993,741

25.6 %

380.3 %

100.0 %

NOTES: (1) Internet Usage and World Population Statistics are for September 30, 2009. (2) CLICK on each world region name for detailed regional usage information. (3) Demographic (Population) numbers are based on data from the US Census Bureau . (4) Internet usage information comes from data published by Nielsen Online, by the International Telecommunications Union, by GfK, local Regulators and other reliable sources. (5) For definitions, disclaimer, and navigation help, please refer to the Site Surfing Guide. (6) Information in this site may be cited, giving the due credit to www.internetworldstats.com. Copyright © 2001 - 2009, Miniwatts Marketing Group. All rights reserved worldwide.


지난 10년간 인터넷은 괄목할만한 성장을 해 왔습니다.

17억명이 이제 인터넷을 이용하고 있습니다.
아시아의 인터넷 이용율은 아직도 20%에 불과합니다.
중국/인도 등의 인구에 비해서 이용자가 저조하기 때문입니다.
지금까지의 한국은 인터넷 강국이 아니라
정확하게는 인터넷 전용선 강국이라고 해야 합니다.
웹서비스에서 강국이 되려면 현재의 구도로는 어림도 없습니다.
특정 기업이 인터넷 이용자의 대부분을 독식하는 구조, 사업적으로도 독식하는 현재의 구도에서는 웹서비스의 발전을 기대하기 어렵습니다.
2010년에는 기존의 질서를 깨고 새로운 흐름을 창출하는 시도들이 많이 나올 것으로 기대합니다.
시대적인 트렌드가 오픈이기 때문입니다.